YASAR EMT – ZİRVE’18 – Yaşar Üniversitesi – Endüstri Mühendisliği Bölümü

YASAR EMT – ZİRVE’18

Yaşar Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Topluluğu’nun üçüncüsünü düzenlediği Zirve’18 etkinliği, bu yıl 3-4 Mart 2018 tarihlerinde gerçekleşti. Mühendisliğin yanı sıra Kişisel ve Mesleki Gelişim Zirvesi olan bu etkinlikte, çeşitli üniversitelerin farklı bölümlerinden gelen öğrenciler, özenle seçilmiş sekiz başarılı konuşmacı ile buluştu. Pizza Locale, Alsancak Unlu Mamülleri(Gaziemir Şubesi), Union Yabancı Dil Okulları gibi firmaların sponsorluğu ile gerçekleşen etkinlikte, Yaşar Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü Yrd. Doç. Dr. Mahmut Ali Gökçe’nin açılış konuşması ile Zirve’18 başladı. İlk günün konuşmacıları MAN Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Mustafa İskifoğlu, Norm Cıvata Grup Transformasyon Programı Başkanı Erkan YENİÇARE, Redbull Türkiye Pazarlama Direktörü Çağdaş YALTI ve Özgörkey Otomobil Genel Müdürü Toygun TUNÇER. İkinci gün Ege Giyim Sanayicileri Derneği Eski Başkanı Mukadder ÖZDEN ile başladı ardından Locale Grubu Kurucu Ortağı Eren KURT, Mistral GYO A.Ş. Genel Müdürü Serkan ERGÜNEŞ ve Beko Bölge Satış Yöneticisi Şemsettin SAMİ ile etkinliğin kapanışı yapıldı. Yaklaşık 15 farklı okuldan 450 öğrencinin katılımıyla gerçekleşen Zirve’18 etkinliği Kişisel ve Mesleki gelişim açısından gençlere ışık tutan konuşmacılarıyla giderek büyüyen bir organizasyondur.

“Y kuşağı yöneticisinden teşekkür bekliyor”

Y kuşağıyla birlikte iş dünyasında çalışan isteklerinin değiştiğinden bahseden MAN Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Mustafa İskifoğlu, “X kuşağındaki yöneticiler işe zamanında gelinmesi ve çalışanın yüksek performans göstermesi gibi konularda beklenti içindeyken Y kuşağı ise esnek çalışma saatleri ve bitirdiği projeler sonrası yöneticisinden teşekkür bekliyor” dedi.

Yaşar Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Topluluğu tarafından düzenlenen “Zirveye giden yolda zirvedekilerle buluşuyoruz” etkinliğinde öğrenciler, şirketlerin üst düzey yöneticileriyle bir araya geldi. MAN Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Mustafa İskifoğlu, Norm Cıvata Dijital Transformasyon Program Başkanı Erkan Yeniçare, Red Bull Türkiye Pazarlama Direktörü Çağdaş Yaltı, Özgerköy Otomobil Genel Müdürü Toygun Tunçer, Ege Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Mukadder Özden, Locale Grubu Kurucu Ortağı Eren Kurt, Mistral Holding Genel Müdürü Serkan Güneş ve BEKO  Bölge Satış Yöneticisi Şemsettin Sami Tıraş iş hayatı ve deneyimlerini iki boyunca devam eden etkinlikte öğrencilerle paylaştı ve öğrencilerin merak ettiği sorulara da yanıt verdi.

MAN Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Mustafa İskifoğlu ise yaptığı konuşmada kuşak farklılıkların büyük şirketlerin en önemli konusu haline geldiğinden bahsetti. 2025 yılında gelişmiş ve gelişmekte olan ekonomilerin toplam çalışan nüfusunun yüzde 65’nin Y kuşağından oluşacağını belirten İskifoğlu, “Şuan yöneticilerin pek çoğu X kuşağından. Çalışanlarımızın pek çoğu ise Y kuşağından. Her iki kuşağın da beklentileri farklı durumda. Bu anlamda iki farklı nesli nasıl bir araya getireceğiz diye bu işe kafa yorduk. X kuşağındaki yönetici beklentileri işe zamanında gelinmesi ve çalışanın yüksek performans göstermesi gibi konular. Tabii Y kuşağı ise esnek çalışma saatleri ve bitirdiği projeler sonrası yöneticisinden teşekkür bekliyor. Ama X kuşağı yöneticisi ise neden teşekkür etmesi gerektiğine anlam veremiyor. Maaşını zamanında yatırıldığını ve motive etmek için gerekli birimlerin çeşitli çalışmalar yaptığını neden bir de teşekkür ederek onu motive etmesi gerektiğine anlam veremiyor. Y kuşağı ise işini ve projesini başarıyla bitirdikten sonra motive olmak için teşekkür bekliyor” diye konuştu.

ASLINDA İKİ KUŞAK DA AYNI ŞEYİ İSTİYOR

X kuşağı yöneticileri ve Y kuşağı çalışanları arasındaki uçuruma bir köprü bulmak için çalışma yaptıklarını anlatan İskifoğlu, “Biz burada bir hasarımız olduğunu fark ettik. Tersine bir mentorluk uygulaması başlatalım dedik. Mentorler yeni mezunlardan oluşuyor, 3 mentor bir üst yöneticiye danışmanlık yapıyor. Benim 3 adet mentorum vardı. 6 ay boyunca gençler bizi çalıştırdı. Biz kendimizi onlara ve onlar ise bize kendilerini anlattı. Liderlik ile ilgili beklentilerinden bahsettiler. Çok verimli bir uygulama oldu bizim için. Bize mentorluk yaparak kendilerini daha iyi anlatma imkanı bulurken aynı zamanda X kuşağını da anlama şansı buldular. X kuşağı da ve Y kuşağı da aslında şirketin başarılı olarak daha çok kaynak ve iş yaratmasını istiyor. İki kuşak da farklı yollardan aynı şeyi istiyor. Bu yüzden farklılıkları giderecek ve ortak yollar bulacak çalışmalar yaptık” dedi.

ESNEK ÇALIŞMA SAATLERİ YARATILDI

Çalışma saatleri ve çalışma ortamı ile ilgili esnek yöntem izlediklerinden bahseden İskifoğlu, “Eskiden çalışma saati ve tanımlı iş gibi konular önemliyken şuan çalışan açısından herhangi bir mekan veya zaman söz konusu değil.  Y kuşağı evden ve esnek çalışmak istiyor. Biz bu uygulamayı şirketimizde başlattık. Yöneticisinden herhangi bir izin almadan Saat 10’a kadar istediği zaman gelebilir ve saat 4’ten sonra istediği zaman gidebilir. Yöneticileri ikna etmekte çok zorlandık ama bunu başardık. Çalışanımız haftalık ve aylık çalışma saatini kendisi ayarlıyor ve elindeki işin zamanında bitmesi onun sorumluluğuna kalıyor.  Bazen işe erken gelerek saatini doldururken bazen ise geç çıkıp haftalık çalışma saatini tamamlıyor. Aynı zamanda yılda 15 gün home office (evden çalışma) uygulamasını da devreye soktuk. Tabii bunun yanında X kuşağı yöneticileri Y kuşağı çalışanlarını daha iyi anlayarak onlarla daha farklı iletişim kurmaya başladı” diye konuştu.